Vlaky všeho druhu
KonÃÄek
Možná už jste vidÄ›li nÄ›jakého ÄlovÄ›ka, který stojà u železnice a fotà si vlaky, nebo už tÅ™eba na internetu pÅ™Ãmo výsledky jeho dokumentovánÃ. TÄ›chto nadÅ¡enců je celá Å™ada, pÅ™iÄemž je to jejich konÃÄek klidnÄ› na celý život. Železnice u nás jsou dost rozÅ¡ÃÅ™ené, dÃky Äemuž můžeme za krátký Äas cestovat na dlouhé vzdálenosti, pÅ™iÄemž na mnoho tratÃch dosahujà vysokých rychlostÃ. SamozÅ™ejmÄ› je dost rozdÃl v tom, jestli cestujeme osobákem, který stojà v každém mÄ›steÄku nebo rychlÃkem s pár zastávkami.
NeÅ¡lo by si mohl Å™Ãct, že stroj s tak vysokým výkonem má vysoké emise, ovÅ¡em dneÅ¡nà elektrické lokomotivy, které táhnout spoustu lidÃ, majà po rozpoÄÃtánà na jednoho ÄlovÄ›ka naopak Å¡kodlivost dost malou. Pro nás může být tento typ cestovánà výhodný také dÃky možnosti pracovat bÄ›hem cest i nižšà ceny a ménÄ› starostÃ, než pÅ™i jÃzdÄ› osobnÃm automobilem. Mnoho spojů také umožňuje objednat si nÄ›co dobrého k snÄ›dku a pitÃ.
Všemožné typy
Jakmile se zaÄneme o stoje, které jezdà po kolejÃch zajÃmat, tak zjistÃme, že to rozhodnÄ› nenà jenom o pár elektrických osobácÃch. Na mnoha mÃstech totiž nenà navedena nad kolejemi elektÅ™ina, proto zde jezdà motorové vlaky. Když nasedneme do dieselového osobáku, tak to poznáme hned po nastartovánÃ, protože motor o sobÄ› zvukem a vibracemi dává znát. Stroje pro tahánà nákladů majà motory jeÅ¡tÄ› výkonnÄ›jÅ¡Ã, aby zvládali tahat tÅ™eba vagóny s uhlÃm. ZajÃmat se také můžeme o práci strojvedoucÃho.
Když se totiž podÃváme do kabiny, tak je tu celá Å™ada různých tlaÄÃtek, pÅ™iÄemž strojvedoucà musà kromÄ› ovládánà vlaku dávat také pozor na různé znaÄky a semafory po cestÄ›, které majà o dost vÃce signálů, než jsme zvyklà ze silnici. ZajÃmavostà a techniky je v tomto oboru opravdu spousta, takže je můžete nasávat ne jenom v realitÄ›, ale také v poÄÃtaÄových hrách, kde se můžeme stát Å™idiÄem vlaku v simulátoru.